LNG u Sjevernom Jadranu kao alternativa

Ali je UZP možna alternativa tudi v severnem Jadranu?Su se ispitivali svi koji su sudjelovali na seminaru pod nazivom “ukapljeni prirodni plin u sjevernim lukama Jadrana”, koji je bio održan 9. prosinca u Kopru. Seminar je organizirala Luka Kopar u sklopu aktivnosti Europskog projekta Costa II East – Posejdon MED (TEN-T).

Cilj manifestacije je, da javnosti predstavio rezultate studije o očekivani potražnji za ukapljeni prirodni plin (LNG) u našoj regiji. Direktiva 94/2014 o uspostavi infrastrukture za alternativna goriva omogućuje da se u temeljne luke EU uspostaviti sva potrebna infrastruktura koja će omogućiti da se prijevozna sredstva može isporučiti sa alternativnima izvorima energije, a ne samo sa nafto. Među takve alternativne energije se uključuje i ukapljeni prirodni plin.

EU već promovira proučavanje LNG zbog nižih emisija SOx u usporedbi s konvencionalnima fosilnima gorivima. LNG također može biti potencijalno rješenje za brodovlasnike na Mediteranu. Mediteran će u budućnosti postati područje kontrolirane emisija (ECA). ECA područje je međunarodna pomorska organizacija IMO uvela z MARPOL konvencijo već u Baltskom i Sjevernom moru i obale SAD-a i Kanade.

U lukama Kopar, Rijeka, Trst od 2030. godine možemo očekivati ​​vrlo visoku potražnju za LNG na oko 20.000 tona LNG-godišnje, takav scenarij pokazala je studija koja je bila izrađena u okviru projekta Costa II East – Poseidon MED. LNG će imati koristi kao pogonsko gorivo za brodove, kamione i druge luke opreme.

Venecija očekuje znatno veću potražnju za LNG, što je razlog zašto su počeli ispitivati ​​mogućnost za namjensko skladište u industrijskom dijelu luke. Studija za Luku Rijeka je potvrdila, da Hrvatska planira izgradnju plinskog terminala na otoku Krku, koji se očekuje za početak gradnje u 2018.godini. Krk će igrati ključnu ulogu u opskrbi plinom za potrebe regije u budućnosti.

Na seminaru sta bila Mario Croce i Marco Nardo, predstavnika Lloyd Registra, koja sta sudionicima predstavila bogata iskustva koje sta pridobila kroz suradnja na projektima za osnivanje LNG infrastrukture. Prvo sta spomenula Kanado, koja je bogata plinom, također sta spomenula i trajekt Viking Grace, koji od 2013. godine vozi na relaciji Turku – Stockholm na LNG gorivo. Trenutno, u svijetu je samo 65 plovila na LNG pogon. Sustav LNG na brodu mora biti kompatibilan LNG sustavu punjenja u lukama. Govornici su skrenuli pozornost na nedostajućih propisa o sigurnosnim zahtjevima za izradu LNG infrastrukture u lukama.

Izvor : Luka Koper

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s