APM Terminals Moin stavi na hitri pokvarljivi teret

Nizozemski operater kontejnerskog terminala APM Terminals planira lansirati svoj terminal u luci Limón-Moin, koja se nalazi u Kostarici, dodao u regionalno središte za hitri pokvarljivi teret u kontejnerima – hladnjačama (reefers).

APM Terminals Moin rasporedit će 60-70% kapacitete terminala za skladište i rukovanje sa frigo –  hladnjacima u koje se prevozi svježe voće (kao što su ananas i banane). Sada se teret transportira na izvoznima tržištima Kostarike, što su Sjeverna America i Europa.

Kostarika je trenutno najveći svjetski izvoznik ananasa i treći najveći izvoznik banana. Šećer, kava i govedina su glavni izvozni proizvodi. Velik dio izvoza su meso i poljoprivredna proizvoda na kontroliranoj temperaturi. Ovi proizvodi se sve više sele na kontejnerske brodove koji imaju mogućnost transporta za frigo – hladnjace.

Kostarikina luka Limón Moin je rangirana na 13. mjesto u Latinskoj Americi i na 4. mjesto u Srednjoj Americi. U Srednjoj Americi, su u godini 2014 pretovarili 1,09 milijuna TEU. Tijekom sljedećih 15 godina, će se kontejnerske frigo pošiljke iz Kostarike udvostručiti s procijenjenih 300.000 TEU na 600.000 TEU.

Poslovodni direktor APM Terminals Costa Rica je rekao “Napredna tehnologija APM Terminals Moin sljedeće generacije dizalica, će poboljšati sigurnost, kao i učinkovitost i poboljšanu izvedbu na okoliš za obradu tih brodova i privući više tvrtki u Kostarikine luke i natrag u cijeloj zemlji.

APM Terminals Moin nedavno je zaključio pogodbo za dobavo šest STS dizalica na električni pogon i 29 kontejnerskih dizalica (eRTGs) na električni pogon sa kotačima, da pretovario 1,3 milijuna TEU-a, duboka voda kontejnerskog terminala je jedan od najnaprednijih radova u Latinskoj Americi, prva faza se očekuje da će biti dovršena u 2018.godini.

Po završetku završne faze projekta, zgrada će pokriti površinu od 80 hektara, s 1.500 metara rive, 5 ležaja, 2,2 km lukobrana i pristup kanala na 18 metara dubine, koji služi kao brodsko čvorište za Karibe i Srednjoj Americi.

Otvaranje proširenog Panamskog kanala u 2016.godini uglavnom, će utrostručiti veličinu kontejnerskih brodova za 12.500 TEU kapaciteta zato sadašnji objekti u luci Limon ne mogu prihvatiti toliko kontejnera. Sadašnja luka s dubino 9 metara, je ograničena na plovila 2.500 TEU kapaciteta. Novija plovila za latinoameričko trgovanje uključuje pet plovila kapacitete 10.500 TEU za njemačkog brodara Hapag-Lloyd, svaka će biti opremljena i za prijevoz 2.100 rashladnih kontejnera (4.200 TEU).

Izvor : worldmaritimenews.com

Leave a comment